בעידן בו התחרות על תשומת הלב של משקיעים הולכת וגדלה, הכנת מצגת משקיעים איכותית היא לא רק המלצה, אלא הכרח. מצגת טובה יכולה לעשות את ההבדל בין קבלת השקעה משמעותית לבין אכזבה צורבת. במאמר זה נעמוד על הדברים החשובים שיש לשים אליהם לב בבואינו לערוך ולהציג את המצגת. נכיר גם את הנקודות שחשוב להימנע מהן, כדי לא להרחיק את המשקיעים הפוטנציאליים. אם אתם מוכנים להתחיל את המסע שלכם ליצירת מצגת שתוביל לתוצאות, הגעתם למקום הנכון!
עשה
01סיפור טוב
הדבר החשוב ביותר במצגת משקיעים הוא ליצור סיפור טוב, כזה שיחבר את המשקיעים ויגרום להם להיות מעורבים רגשית. נסו לחשוב על הפן האישי של הפרוייקט שלכם. התחילו בלספר מה גרם לכם להיכנס להרפתקאה הזאת. הדגישו את הדבר הבולט בפרוייקט שלכם, כזה שהוא ייחודי ומחבר.
02הגדרה בהירה של הבעיה והפתרון
משקיעים זקוקים לבהירות מוחלטת לגבי ההצעה הייחודית שלכם והאפשרויות שלהם.
03תוכן תמציתי ומרתק
שמרו על השקפים תמציתיים ומפוקסים. זכרו – פחות זה יותר. השתמשו בדימויים, גרפים ותרשימים מקצועיים על מנת ליצור מצגת מרתקת.
04ציוני דרך ומפת דרכים
הציגו את ההישגים שלכם עד כה. ספרו על שותפויות ועל אבני דרך בפיתוח המוצר. הוסיפו ציר זמן עם המטרות הבאות שלכם (רגולציה, פטנטים, אסטרטגיית יציאה לשוק).
05הצגת קהלי היעד
הגדירו את פלחי השוק המיועדים כולל צרכי השוק וההתנהגות שלו. הגדירו את קהלי היעד (תעשיות, מיקום גיאוגרפי, איזה סוג חברות, אנשים בתפקידים ספציפיים) ושרטטו את האסטרטגיה להגעה אליהם.
06ניתוח המתחרים
ספקו ניתוח בהיר של המתחרים שלכם והסבירו איך המוצר או השירות שלכם בולטים. הדגישו נקודות מכירה ייחודיות ואת החסמים. משקיעים רוצים לראות את היתרון היחסי שלכם.
07תחזיות פיננסיות
כללו תחזיות פיננסיות מציאותיות של ההכנסות, העלויות ומדדי הביצועים העיקריים שלכם.
08סקירת הצוות
שמרו תמיד על האיזון הנכון בין תוכן מקצועי לחום אנושי – הציגו את צוות המייסדים והדגישו ניסיון, כישורים והישגים רלוונטיים. הביאו היבטים אישיים בצורה מתאימה לענף שלך – אנחנו למשל, כסטודיו לעיצוב גרפי, יכולים להרשות לעצמנו יותר שובבות מאשר חברת טכנולוגיה. זכרו – משקיעים משקיעים באנשים באותה מידה שהם משקיעים ברעיונות.
אל תעשה
01הצפת מידע
פשטות ובהירות הם בני הברית שלכם – הימנעו מלדחוס שקופיות בטקסט או נתונים מוגזמים.
02טענות מוגזמות
היו כנים, אמינים ושקופים: הימנעו מתחזיות לא מציאותיות וטענות מוגזמות.
03חוסר בהירות
משקיעים מעריכים בהירות, לכן השתמשו במסרים ישירים בגובה העיניים והימנעו משימוש בז'רגון או בשפה טכנית.
המצגת היא פני החברה שלכם ולכן השקיעו במצגת מקצועית שתהיה מושכת מבחינה ויזואלית ותשקף באופן חיובי את המותג שלכם. אל תשכחו – הרושם הראשוני הוא בעל משקל גדול.
ולסיכום, שתי נקודות אחרונות וחשובות מאוד
ראשית – תרגלו והגיעו מוכנים. המשמעות היא גם להכין שקפים נוספים ולהיות מוכנים לשאלות נוספות שעשויות להתעורר.
זכרו גם את היום שאחרי – חשבו על הדרך בה תוכלו ליצור קשר עם המשקיעים הפוטנציאליים לאחר המצגת והכינו חומרים נוספים שתוכלו לשלוח כהמשך.
הצוות שלנו זמין עבורכם – שמחים ללכת איתכם צעד צעד וליצור יחד מצגת משקיעים, שתשאיר רושם ותוביל לתוצאות!